Supra generations

    The Toyota Supra Community for all Supra generations

    Toyota Supra A90

    Owners of the fifth generation Toyota Supra are thrilled about that car

    Toyota Supra MKIV

    In July 1993, the fourth and so far last generation of the Supra came on the market. Internationally, this type is called " Supra MKIV ".

    Toyota Supra MKIII

    In early 1986, the third generation of the Supra was introduced. It is also the first that has not been marketed with the suffix Celica.

    Celica Supra (MK2)

    The second generation was presented in the fall of 1981 and had a completely independent drive with the new (170 hp) 6-cylinder engines.

    2000GT & Supra MK1

    The first Supra built from spring 1978 to summer 1981 was still offered as a top version of the Celica first in Japan and later in the United States.

    J-Spec Supra | Forum

    Bobby-Dean
    Wir haben das Thema ja schon öfter besprochen, trotzdem möchte ich es noch mal aufgreifen.
    Es gibt nämlich immer noch Leute, die denken, das die J-Spec Supra nur 280 PS hat. Ich habe mal im englischen Supra-Forum nachgelesen, die haben schließlich die größte Erfahrung was J-Specs angeht. Es wurden technisch einwandfreie J-Specs im orginalen Zustand auf einem Leistungsprüfstand geprüft. Ergebniss waren nicht 280 auch keine 310 PS, die J-Specs haben die gleiche Leistung gebracht, wie die EU-Specs. Was noch interesanter ist, die Faceliftvariante mit VVTI-Technologie bringt es sogar auf 25 weitere Pferdestärken. Wie ich weiß, gibt es hier paar Leute, die ganz scharf sind auf die VVTI, und der Eine oder Andere wird in nächster Zeit eine besitzen. Ich hoffe doch, das es dann einen schönen Erfahrungsbericht mit Unterschieden der Motorcharakteristig zu lesen gibt. Von mir kommt bestimmt einer :grinning:

    Meine Lesequelle: www.mkivsupra.net

    Hier ein kleiner Auszug der sicherlich den Meisten bekannt ist.

    Why does the import TT version only have 280bhp compared to the UK’s 325bhp?
    It doesn’t. The big three Japanese manufacturers came to a gentlemen’s agreement to
    limit the power of their cars to 280bhp so as to avoid a costly development race to
    develop ever faster and more powerful performance cars. So while the J-Spec Supra is
    quoted as having only 280bhp it’s actually got the same amount as the UK version.
    Toyota basically just told a fib. Perfectly stock J-Spec TT cars have been on the dyno and
    come out at 325bhp, so you can largely forget about this myth.
    The UK-spec car has a more 'GT' setup - softer suspension, mechanical extras to counter the
    effects of long distance driving on the car, 'nicer' interior with air con fitted as standard,
    heated seats, full leather, etc. The J-Spec version is more 'street racer' - harder suspension,
    lighter weight, faster spooling turbos.

    Facelift

    The facelift Supras again have several differences that are worth looking out for on the
    cosmetic side of things. These include a horizontal bar across the front bumper radiator
    opening, a slightly different dashboard with five dials instead of three, and some colour
    option changes too. You can find all the differences on the chart.
    The most important mechanical difference was the introduction of the VVTi engine. The
    Variable Valve Timing ('intelligent' - hence VVTi) gives an extra 5bhp on the NA version and
    25bhp on the TT. The other major mechanical difference was the introduction of the

    Kleine Anmerkung, laßt uns bitte keine RHD vs LHD oder J-Spec vs EU-Spec Diskussion draus machen. Dieser Beitrag gillt nur zur Informationszwecken.


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